Dlaczego prestiż jest dla klienta kluczowy?

Dlaczego prestiż jest dla klienta kluczowy

Dlaczego prestiż jest dla klienta kluczowy

Wiele osób w dzisiejszych czasach robiąc zakupy, nawet codzienne, takie jak kawa, sięga po marki, które kojarzą im się jak najbardziej luksusowo.

Oznacza to, że często niepotrzebnie przepłacamy.

A wydawane przez nas pieniądze niespecjalnie zależą od jakości czy długowieczności produktu.

Ale od tego, jak dobrze dana marka nam się kojarzy, i jak posiadana przez nas rzecz wpłynie na nasz status społeczny.

Przeanalizujmy więc pokrótce, dlaczego prestiż dla klienta jest kluczowy podczas dokonywania zakupów.

Logo marki czyni największą różnicę

Często podnosi się oburzenie, że produkty różnego rodzaju drożeją o niebotyczne kwoty.

I to tylko dlatego, że mają konkretną metkę czy nadruk na boku.

Wszystko oczywiście rozchodzi się o marki typowo kojarzone z prestiżem społecznym.

Które zachęcają do zakupu zwłaszcza młode osoby albo takie, które chcą zapomnieć o swojej metryce.

Podstęp producentów opiera się na jednym aspekcie.

Doskonale zdają sobie sprawę z tego, że ich produkty nie zawsze są znacznie lepszej jakości, niż takie same towary, ale bez znanego logo.

Grają po prostu prestiżem swojej marki.

A to oznacza, że zarabiają głównie na tym, czy o danej firmie mówi się wystarczająco dobrze.

Na tyle, żeby w danym sezonie była prestiżowa.

Wielu z nas zależy na popularności

Trend na kupowanie luksusowych, prestiżowych produktów wybuchł wcale nie tak dawno na globalną skalę.

Przyczynili się do tego bardzo mocno nowi idole młodszych ludzi.

Głównie internetowi twórcy, którzy wraz ze wzrostem swojej popularności i zarobków zdecydowali się opierać swoje materiały na tym, jak bogaci są i na co to oni nie są w stanie sobie poradzić.

Co prawda, wielu z nich powoli zaczęła od tego odchodzić.

Ale wciąż w ich filmach czy na ich zdjęciach przewijają się motywy wydawania ogromnych sum pieniędzy.

A wiadomo, każdy z nas chce być taki, jak nasz idol.

Nigdy nie było jednak tak wielkich szans dla młodych osób, żeby osiągnąć prawdziwą rozpoznawalność dzięki internetowi.

Dlaczego chcemy mieć te produkty?

Żeby zrozumieć, co jest w nich tak pożądanego, musimy zupełnie zapomnieć, że chodzi tu o faktyczny przedmiot.

Nie, chodzi tutaj głównie o prestiż.

Kupując coś z oferty znanej marki odzieżowej, nawet jeśli jest to dla nas nieatrakcyjne wizualnie albo nie pasuje do naszego stylu, jesteśmy w stanie to zaakceptować.

Bo nie chodzi często o samo o ubranie.

Ale o to, żeby wszyscy wokół widzieli, że nosimy coś drogiego, a tym samym prestiżowego.

Oczywiście, dziś to, jak mocno wartościowa jest marka, nie świadczy jakość ich produktów czy ich uniwersalność, ale cena na metce.

Dlatego bardzo często młodzi ludzie ich nie odrywają.

I przy każdej okazji powtarzają, jak wiele kosztowała dana rzecz i jak łatwo wydaliśmy na nią pieniądze.