Dlaczego klienci kupują limitowane produkty?

Dlaczego klienci kupują limitowane produkty

Dlaczego klienci kupują limitowane produkty

Produkty z serii czy linii limitowanych często rozchodzą się jak ciepłe bułeczki.

I to nawet w sytuacji, kiedy oferująca je firma nie jest na rynku gigantem i ma zaledwie garstkę stałych klientów.

Dlaczego tak się dzieje, że chętniej sięgamy po produkty promowane jako limitowane i szybciej się na nie decydujemy?

Wpływ ma na to kilka czynników, a wszystkie razem dają producentowi gwarancję szybkiej sprzedaży.

A zatem, dlaczego klienci kupują limitowane produkty? Przyjrzyjmy się temu zjawisku.

 

Chcemy mieć to, czego inni nie mają

 

Limitowa to znaczy takie, które może mieć tylko bardzo mała liczba osób.

A to oznacza, że jeśli my będziemy je mieć, to ktoś inny nie.

Bardzo chcemy mieć coś, co będzie nas wyróżniało albo podnosiło nasz prestiż społeczny.

A posiadanie przedmiotu limitowanej ilości od znanej marki na pewno nam to da.

I mimo, że przeważnie za pewien czas w ogóle zapomnimy, że dana rzecz została przez nas zakupiona, to przez chwile poczujemy się wyjątkowo.

Taki efekt oferują nam sprzedawcy, specjalnie podkreślając, że dana linia jest dostępna tylko do wyczerpania zapasów.

I nie będzie nigdy drugiej takiej samej i nakręcają w nas poczucie wyjątkowości, które po zakupie przechodzi na nas.

 

Presja tego, że za chwilę tego nie będzie

 

Limitowana to znaczy, że jest dostępna tylko przez chwilę.

A skoro przez chwilę, to bardzo szybko musimy zdecydować się na jej zakup.

Najlepiej jeszcze przed wypuszczeniem jej na rynek albo tuż po ogłoszeniu, że dany model się ukaże.

Szybka decyzja jest kluczowa, bo jeśli się zawahamy, sprzed nosa może uciec nam naprawdę świetna okazja.

Dlatego rzeczy z serii limitowanej kupujemy bardzo często pod wpływem nagłego impulsu.

Z przeczuciem, że skoro jest i udało nam się dostać do listy szczęśliwców, którzy mogą zakupić sany produkt, to na pewno nam się przyda i warto wydać na niego pieniądze.

 

Limitowane przeważnie wygląda lepiej

 

Często, żeby zachęcić nas do sprzedaży, produkty z limitowanych serii nie tylko się wyróżniają, ale są też lepiej zrobione.

Zwłaszcza jeśli powstają one ze współpracy dwóch marek, mogą prezentować się one naprawdę wspaniale.

Dlatego często fani albo osoby zupełnie niezainteresowane firmą wcześniej decydują się na zakupy nowych i limitowanych produktów.

Znacznie lepiej jest w końcu mienie czegoś, co wygląda naprawdę obłędnie, nawet jeśli jest to droższe niż produkty z regularnych serii.

Często stają się one obiektami kolekcjonerskimi, co dodatkowo pokazuje nam, jak limitowane edycje są rozchwytywane, zwłaszcza jeśli marka jest popularna.