Co to znaczy być ambasadorką marki?

Co to znaczy być ambasadorką marki

Co to znaczy być ambasadorką marki

Dziś wiele dziewczyn o marzy o tym, aby zostać ambasadorką jakiejś marki – najlepiej bardzo znanej.

A często to nawet sami rodzice chcą, żeby córce udało się dostać do jakiegoś programu, który by jej to zagwarantował.

Bycie ambasadorką to bowiem coś więcej, niż tylko wejście z marką we współpracę, to znaczy stać się jej twarzą i sobą promować ich produkty.

Nie jest to jednak łatwe zadanie i wielu młodych ludzi bez doświadczenia w biznesie nie powinno się na to godzić.

Rozwiejmy więc wątpliwości, co to znaczy być ambasadorką marki.

 

Kiedy odzywa się do nas marka

 

Oczywiście, żeby zostać ambasadorką, trzeba być już rozpoznawalną osobą.

Ale dzisiaj, kiedy każdy ma dostęp do internetu i wystarczy nam profil na mediach społecznościowych i pomysł na siebie, żeby zaistnieć, każdy może rzucić się w oczy osobie, która wyszukuje nowych twarzy do różnego rodzaju kampanii.

Bardzo trudno jest zostać ambasadorką z własnej inicjatywy.

Najczęściej to właśnie marka zwraca się do nas i oferuje nam wejście we współpracę z nią.

Przeważnie dotyczy to firm kosmetycznych, ale także branże odzieżowe.

Jubilerzy czy jacykolwiek inni producenci szukają osób, które mają już zbudowaną swoją społeczność i mogą zwiększyć sprzedaż.

 

Kim jest ambasadorka i jakie są jej zadania?

 

To przeważnie określa umowa, bo kiedy stajemy się ambasadorkami, musimy takową podpisać.

Nie ma możliwości wejścia w poważną współpracę bez podpisania jej.

Oznacza to w praktyce, że na zostanie ambasadorkami mogą liczyć raczej osoby dorosłe.

Albo takie, których rodzice nie mają problemów z samodzielnie zarabiającą nieletnią córką.

Ambasadorka to twarz firmy, a to niestety często oznacza wyłączność.

Taka umowa przeważnie stanowi, że nie możemy nawiązywać współpracy na podobnej zasadzie z żadną inną firmą, wykonującą podobne usługi czy oferującą podobne towary.

A takie umowy mogą być dla młodych i ambitnych ludzi sporym ograniczeniem.

 

Co robi dobra ambasadorka?

 

Jak zapewne się domyślasz, ambasadorką nie jest się całe życie.

Raz podpisana umowa może wygasnąć, a wraz z nią nasze bycie twarzą marki.

Dlatego powinno nam zależeć, aby pokazać danej firmie, że jak najbardziej jesteśmy dla nich cennym nabytkiem.

W tym celu dobrze jest co jakiś czas przypomnieć o swoich produktach.

Oczywiście, nie możemy również przesadzić w drugą stronę.

I zacząć męczyć naszych odbiorców informacjami o tym, że weszłybyśmy z kimś we współpracę, musimy jednak na siebie u naszego pracodawcy zarobić.

Nie zapomnij o tym, że musisz wykorzystać swoją szansę do granic, bo następnej może już zwyczajnie nie być.